ΕΠΙΣΤΟΛΗ Α΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 01:
Τιμόθεος Α' 1:
1. Ο ΠΑΥΛΟΣ, απόστολος του Ιησού Χριστού,
με επιταγή τού Θεού τού Σωτήρα μας, και του Κυρίου Ιησού Χριστού, την ελπίδα
μας,
2.
προς τον Τιμόθεο, το γνήσιο παιδί στην πίστη, είθε να είναι χάρη, έλεος,
ειρήνη, από τον Πατέρα μας Θεό, και τον Ιησού Χριστό τον Κύριό μας.
3.
Καθώς σε παρακάλεσα, όταν έφευγα για τη Μακεδονία, να παραμείνεις στην Έφεσο,
και να παραγγείλεις σε μερικούς να μη διδάσκουν διαφορετικές διδασκαλίες,
4.
ούτε να προσέχουν σε μύθους και απέραντες γενεαλογίες, που προξενούν φιλονικίες
μάλλον παρά την οικοδομή τού Θεού στην πίστη, έτσι να κάνεις.
5.
Το τέλος δε της παραγγελίας είναι αγάπη από καρδιά καθαρή και συνείδηση αγαθή,
και πίστη ανυπόκριτη·
6.
από τα οποία μερικοί, καθώς αποπλανήθηκαν, εκτράπηκαν σε ματαιολογία,
7.
θέλοντας να είναι δάσκαλοι του νόμου, ενώ δεν καταλαβαίνουν ούτε όσα λένε ούτε
για ποια πράγματα δίνουν διαβεβαιώσεις.
8.
Και ξέρουμε ότι ο νόμος είναι καλός, αν κάποιος τον μεταχειρίζεται νόμιμα,
9.
γνωρίζοντας τούτο, ότι ο νόμος δεν τέθηκε για τον δίκαιο, αλλά για τους άνομους
και ανυπότακτους, τους ασεβείς και τους αμαρτωλούς, τους ανόσιους και βέβηλους,
τους πατροκτόνους και μητροκτόνους, τους φονιάδες,
10.
πόρνους, αρσενοκοίτες, δουλεμπόρους, ψεύτες, επίορκους, και οτιδήποτε άλλο
αντιβαίνει στην υγιαίνουσα διδασκαλία,
11.
σύμφωνα με το ευαγγέλιο της δόξας τού μακαρίου Θεού, που μου έχει εμπιστευθεί.
12.
Και ευχαριστώ τον Ιησού Χριστό, τον Κύριό μας, που με ενδυνάμωσε, ότι με
θεώρησε πιστό, και με έταξε στη διακονία,
13.
εμένα που άλλοτε ήμουν βλάσφημος, και διώκτης και υβριστής· ελεήθηκα, όμως,
επειδή, καθώς ήμουν σε άγνοια, έπραξα μέσα σε απιστία·
14.
αλλά η χάρη τού Κυρίου μας υπερπερίσσευσε με πίστη και αγάπη που υπάρχει στον
Ιησού Χριστό.
15.
Πιστός ο λόγος και άξιος κάθε αποδοχής, ότι ο Ιησούς Χριστός ήρθε στον κόσμο
για να σώσει τούς αμαρτωλούς, από τους οποίους πρώτος είμαι εγώ·
16.
αλλά, γι' αυτό ελεήθηκα, ώστε ο Ιησούς Χριστός να δείξει πρώτα σε μένα την όλη
μακροθυμία του, για παράδειγμα αυτών που πρόκειται να πιστεύουν σ' αυτόν για
αιώνια ζωή.
17.
Και στον βασιλιά των αιώνων, τον άφθαρτο, τον αόρατο, τον μόνο σοφό Θεό, είθε
να είναι τιμή και δόξα στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.
18.
Αυτή την παραγγελία παραδίνω σε σένα, παιδί μου Τιμόθεε, σύμφωνα με τις
προφητείες που προηγήθηκαν για σένα, να στρατεύεις, σύμφωνα μ' αυτές, την καλή
στρατεία,
19.
έχοντας πίστη και συνείδηση αγαθή, την οποία μερικοί, αφού την απέβαλαν,
ναυάγησαν στην πίστη·
20.
από τους οποίους είναι ο Υμέναιος και ο Αλέξανδρος, που τους παρέδωσα στον
σατανά, για να μάθουν να μη βλασφημούν. Ο ΠΛΑΤΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ Η
ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ
…………………….
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Α΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 02:
Τιμόθεος Α' 2:
1. ΠΑΡΑΚΑΛΩ, λοιπόν, πρώτα απ' όλα
να κάνετε δεήσεις, προσευχές, παρακλήσεις, ευχαριστίες, για όλους τούς
ανθρώπους,
2.
για βασιλιάδες, και όλους εκείνους που είναι σε αξιώματα, ώστε να ζούμε βίο
ατάραχο και ήσυχο με κάθε ευσέβεια και σεμνότητα.
3.
Επειδή, αυτό είναι καλό και ευπρόσδεκτο μπροστά στον Σωτήρα μας Θεό·
4.
ο οποίος θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, και νάρθουν στην επίγνωση της
αλήθειας.
5.
Επειδή, ένας Θεός υπάρχει, ένας είναι και ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ο
άνθρωπος Ιησούς Χριστός,
6.
ο οποίος έδωσε τον εαυτό του αντίλυτρο για χάρη όλων, μια μαρτυρία που έγινε σε
ορισμένους καιρούς,
7.
στο οποίο εγώ τάχθηκα κήρυκας και απόστολος, (αλήθεια λέω εν Χριστώ, δεν ψεύδομαι),
δάσκαλος των εθνών στην πίστη και στην αλήθεια.
8.
Θέλω, λοιπόν, οι άνδρες να προσεύχονται σε κάθε τόπο, υψώνοντας καθαρά χέρια,
χωρίς οργή και δισταγμό.
9.
Το ίδιο και οι γυναίκες, με ενδυμασία σεμνή, να στολίζουν τον εαυτό τους με
συστολή και σωφροσύνη, όχι με πλέγματα ή χρυσάφι ή μαργαριτάρια ή πολυτελή
ενδυμασία·
10.
αλλά, με έργα αγαθά (αυτό που ταιριάζει σε γυναίκες, οι οποίες δημόσια
φανερώνουν θεοσέβεια).
11.
Η γυναίκα ας μαθαίνει μέσα σε ησυχία με κάθε υποταγή·
12.
σε γυναίκα, όμως, δεν επιτρέπω να διδάσκει ούτε να αυθεντεύει επάνω στον άνδρα,
αλλά να ησυχάζει.
13.
Επειδή, ο Αδάμ πλάστηκε πρώτος, έπειτα η Εύα.
14.
Και ο Αδάμ δεν απατήθηκε· αλλά, η γυναίκα, αφού εξαπατήθηκε, διέπραξε παράβαση·
15.
όμως, θα σωθεί διαμέσου τής τεκνογονίας, αν μείνουν στην πίστη και αγάπη και
αγιασμό με σωφροσύνη.
…………………
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Α΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ - 03
Τιμόθεος Α' 3
1. ΠΙΣΤΟΣ ο λόγος: Αν κάποιος ορέγεται
επισκοπή, καλό έργο επιθυμεί.
2.
Ο επίσκοπος, λοιπόν, πρέπει να είναι άμεμπτος, άνδρας μιας γυναίκας, άγρυπνος,
σώφρονας, κόσμιος, φιλόξενος, διδακτικός·
3.
όχι μέθυσος, όχι πλήκτης, όχι αισχροκερδής· αλλά, επιεικής, άμαχος,
αφιλάργυρος·
4.
κυβερνώντας καλά το δικό του σπίτι, έχοντας τα παιδιά του σε υποταγή με κάθε
σεμνότητα·
5.
(επειδή, αν κάποιος δεν ξέρει να κυβερνάει τη δική του οικογένεια, πώς θα
επιμεληθεί την εκκλησία τού Θεού;).
6.
Να μη είναι νεοκατήχητος, για να μη υπερηφανευθεί και πέσει στην καταδίκη τού
διαβόλου.
7.
Πρέπει, μάλιστα, αυτός να έχει και καλή μαρτυρία από τους έξω, για να μη πέσει σε
ονειδισμό και παγίδα τού διαβόλου.
8.
Το ίδιο οι διάκονοι, πρέπει να είναι σεμνοί, όχι δίγλωσσοι, όχι δοσμένοι σε
πολύ κρασί, όχι αισχροκερδείς,
9.
έχοντας το μυστήριο της πίστης μέσα σε καθαρή συνείδηση·
10.
κι αυτοί, μάλιστα, πρώτα ας δοκιμάζονται, έπειτα ας γίνονται διάκονοι, αν είναι
άμεμπτοι.
11.
Οι γυναίκες το ίδιο, να είναι σεμνές, όχι κατάλαλες, εγκρατείς, πιστές σε όλα·
12.
οι διάκονοι ας είναι άνδρες μιας γυναίκας, κυβερνώντας καλά τα παιδιά τους και
το σπίτι τους.
13.
Επειδή, αυτοί που διακόνησαν καλά, αποκτούν για τον εαυτό τους καλόν βαθμό, και
μεγάλη παρρησία στην πίστη, την πίστη στον Ιησού Χριστό.
14.
Σου τα γράφω αυτά, ελπίζοντας νάρθω σε σένα γρηγορότερα·
15.
αλλά, αν καθυστερήσω, για να ξέρεις πώς πρέπει να πολιτεύεσαι στον οίκο τού Θεού,
που είναι η εκκλησία τού ζωντανού Θεού, στύλος και στερέωμα της αλήθειας.
16.
Και αναντίρρητα, το μυστήριο της ευσέβειας είναι μεγάλο· ο Θεός φανερώθηκε με
σάρκα, δικαιώθηκε με Πνεύμα, φάνηκε σε αγγέλους, κηρύχθηκε στα έθνη, έγινε
αποδεκτός με πίστη στον κόσμο, αναλήφθηκε με δόξα.
………………..
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Α΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 04:
Τιμόθεος Α' 4:
1. ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ, μάλιστα, λέει με
σαφήνεια, ότι στους έσχατους καιρούς μερικοί θα αποστατήσουν από την πίστη,
προσέχοντας σε πνεύματα πλάνης και σε διδασκαλίες δαιμονίων,
2.
διαμέσου τής υπόκρισης ψευδολόγων, που έχουν τη συνείδησή τους καυτηριασμένη,
3.
οι οποίοι εμποδίζουν τον γάμο, προστάζοντας αποχή από ορισμένα φαγητά, τα οποία
ο Θεός τα έκτισε για να τα παίρνουν με ευχαριστία οι πιστοί και εκείνοι που
γνώρισαν την αλήθεια.
4.
Επειδή, κάθε κτίσμα τού Θεού είναι καλό, και κανένα δεν είναι απορρίψιμο, όταν
παίρνεται με ευχαριστία·
5.
επειδή, αγιάζεται διαμέσου τού λόγου τού Θεού και διαμέσου τής προσευχής.
6.
Συμβουλεύοντας αυτά στους αδελφούς, θα είσαι καλός διάκονος του Ιησού Χριστού,
που θα τρέφεσαι με τα λόγια τής πίστης, και της καλής διδασκαλίας που
παρακολούθησες·
7.
τους δε βέβηλους μύθους και κατάλληλους για γριές, απόφευγέ τους· και γύμναζε
τον εαυτό σου στην ευσέβεια.
8.
Επειδή, η σωματική εξάσκηση είναι ωφέλιμη για λίγο· η ευσέβεια, όμως, είναι για
όλα ωφέλιμη, έχοντας υπόσχεση για την παρούσα ζωή και για τη μέλλουσα.
9.
Πιστός ο λόγος και άξιος κάθε αποδοχής.
10.
Επειδή, γι' αυτό και κοπιάζουμε και χλευαζόμαστε, επειδή ελπίζουμε στον ζωντανό
Θεό, που είναι Σωτήρας όλων των ανθρώπων, μάλιστα των πιστών.
11.
Αυτά να παραγγέλλεις και να διδάσκεις.
12.
Κανένας ας μη καταφρονεί τη νεότητά σου, αλλά γίνε τύπος των πιστών σε λόγο, σε
συναναστροφή, σε αγάπη, σε πνεύμα, σε πίστη, σε αγνότητα.
13.
Μέχρις ότου έρθω, να καταγίνεσαι στην ανάγνωση, στην προτροπή, στη διδασκαλία.
14.
Μη παραμελείς το χάρισμα που υπάρχει μέσα σου, το οποίο δόθηκε σε σένα διαμέσου
προφητείας, με επίθεση των χεριών τού πρεσβυτερίου.
15.
Αυτά να μελετάς, σ' αυτά να μένεις, για να είναι σε όλους φανερή η προκοπή σου.
16.
Πρόσεχε στον εαυτό σου και στη διδασκαλία· επίμενε σ' αυτά. Επειδή, κάνοντας
αυτό, θα σώσεις και τον εαυτό σου και εκείνους που σε ακούν.
…………………..
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Α΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 05:
Τιμόθεος Α' 5:
1. ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟ μη επιπλήξεις, αλλά
να τον προτρέπεις ως πατέρα· τους νεότερους, ως αδελφούς·
2.
τις πρεσβύτερες, ως μητέρες· τις νεότερες, ως αδελφές, με κάθε αγνότητα.
3.
Να τιμάς τις χήρες, αυτές που είναι πραγματικά χήρες.
4.
Και αν μια χήρα έχει παιδιά ή εγγόνια, ας μαθαίνουν πρώτα να κάνουν ευσεβή την
ίδια τους την οικογένεια, και να αποδίδουν τιμές στους προγόνους τους· επειδή,
αυτό είναι καλό και ευπρόσδεκτο μπροστά στον Θεό.
5.
Η δε πραγματικά χήρα και απομονωμένη ελπίζει στον Θεό, και εμμένει στις
προσευχές νύχτα και ημέρα·
6.
αυτή, όμως, που είναι δοσμένη στις ηδονές, ενώ ζει, είναι νεκρή.
7.
Κι αυτά να τα παραγγέλλεις, για να είναι άμεμπτοι.
8.
Αν, όμως, κάποιος δεν προνοεί για τους δικούς του, μάλιστα για τους οικείους,
αρνήθηκε την πίστη, και είναι χειρότερος από έναν άπιστο.
9.
Ως χήρα ας καταγράφεται εκείνη που είναι όχι λιγότερο των 60 χρόνων, η οποία να
υπήρξε γυναίκα ενός άνδρα,
10.
που να έχει μαρτυρία για τα καλά της έργα· αν ανέθρεψε παιδιά, αν περιέθαλψε
ξένους, αν έπλυνε πόδια αγίων, αν βοήθησε αυτούς που θλίβονταν, αν συνέτρεξε σε
κάθε αγαθό έργο.
11.
Ενώ, τις νεότερες χήρες να τις αποφεύγεις· επειδή, όταν σαρκικά κίνητρα τις
στρέψουν ενάντια στον Χριστό, θέλουν να παντρεύονται·
12.
έχοντας την καταδίκη, επειδή αθέτησαν την πρώτη πίστη.
13.
Ταυτόχρονα δε, μαθαίνουν να είναι και αργόσχολες, να περιέρχονται τα σπίτια·
και όχι μονάχα αργόσχολες, αλλά και φλύαρες και περίεργες, λέγοντας όσα δεν
πρέπει.
14.
Θέλω, λοιπόν, οι νεότερες να παντρεύονται, να κάνουν παιδιά, να κυβερνούν το
σπιτικό τους, να μη δίνουν καμιά αφορμή στον ενάντιο να λοιδορεί.
15.
Επειδή, μερικοί εκτράπηκαν ήδη πίσω από τον σατανά.
16.
Αν κάποιος πιστός ή πιστή έχει χήρες, ας προμηθεύει σ' αυτές τα αναγκαία, και
ας μη επιβαρύνεται η εκκλησία· για να μπορεί να βοηθάει τις πραγματικά χήρες.
17.
Οι πρεσβύτεροι, που προΐστανται καλά, ας αξιώνονται με διπλή τιμή· μάλιστα,
όσοι κοπιάζουν σε λόγο και διδασκαλία.
18.
Επειδή, η γραφή λέει: «Δεν θα βάλεις φίμωτρο στο στόμα βοδιού που αλωνίζει»·
και: «Άξιος είναι ο εργάτης τού μισθού του».
19.
Κατηγορία ενάντια σε πρεσβύτερο, μη την παραδέχεσαι, εκτός με επιβεβαίωση δύο ή
τριών μαρτύρων.
20.
Αυτούς που αμαρτάνουν, έλεγχέ τους μπροστά σε όλους, για να έχουν φόβο Θεού και
οι υπόλοιποι.
21.
Παραγγέλλω σε σένα επίσημα μπροστά στον Θεό και στον Κύριο Ιησού Χριστό και
στους εκλεκτούς αγγέλους, να τα φυλάξεις όλα χωρίς μεροληψία, χωρίς να κάνεις
τίποτε κατά χάρη.
22.
Μη επιθέτεις χέρια, γρήγορα, σε κανέναν, ούτε να γίνεσαι κοινωνός ξένων
αμαρτιών· φύλαγε τον εαυτό σου αγνόν.
23.
Μη πίνεις πλέον νερό, αλλά να μεταχειρίζεσαι λίγο κρασί για το στομάχι σου και
τις συχνές σου ασθένειες.
24.
Μερικών ανθρώπων οι αμαρτίες είναι φανερές, και προπορεύονται απ' αυτούς στην
κρίση· σε μερικούς, μάλιστα, και ακολουθούν.
25.
Το ίδιο και τα καλά έργα μερικών είναι φανερά· και όσα είναι με άλλον τρόπο,
δεν μπορούν να κρυφτούν.
…………………….
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Α΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 06:
Τιμόθεος Α' 6:
1.
ΟΣΟΙ είναι κάτω από ζυγό δουλείας, ας θεωρούν τούς κυρίους τους άξιους κάθε
τιμής, για να μη δυσφημείται το όνομα του Θεού και η διδασκαλία.
2.
Εκείνοι δε που έχουν κυρίους πιστούς, ας μη τους καταφρονούν, επειδή είναι
αδελφοί· αλλά, ας δουλεύουν προθυμότερα, επειδή, αυτοί που απολαμβάνουν την
ευεργεσία, είναι πιστοί και αγαπητοί. Αυτά να διδάσκεις και να νουθετείς.
3.
Αν κάποιος διδάσκει διαφορετικές διδασκαλίες, και δεν ακολουθεί τα υγιαίνοντα
λόγια τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, και τη διδασκαλία, αυτή σύμφωνα με την
ευσέβεια,
4.
είναι τυφλωμένος από υπερηφάνεια, και δεν ξέρει τίποτε, αλλά νοσεί για
συζητήσεις και λογομαχίες· από τις οποίες προέρχεται φθόνος, φιλονικία,
βλασφημίες, πονηρές υπόνοιες,
5.
μάταιες συζητήσεις ανθρώπων με διεφθαρμένον τον νου, και οι οποίοι έχουν
αποστερηθεί την αλήθεια, νομίζουν δε την ευσέβεια ότι είναι μέσον για
πλουτισμό. Από τέτοιου είδους ανθρώπους να απομακρύνεσαι.
6.
Μεγάλος δε πλουτισμός είναι η ευσέβεια, με αυτάρκεια.
7.
Επειδή, δεν φέραμε τίποτε μέσα στον κόσμο· είναι φανερό ότι ούτε και μπορούμε
να μεταφέρουμε έξω απ' αυτόν κάτι μαζί μας.
8.
Έχοντας, μάλιστα, διατροφές και σκεπάσματα, ας αρκούμαστε σ' αυτά.
9.
Όσοι, βέβαια, θέλουν να πλουτίζουν, πέφτουν σε πειρασμό και παγίδα, και σε
πολλές ανόητες και βλαβερές επιθυμίες, που βυθίζουν τους ανθρώπους σε όλεθρο
και απώλεια.
10.
Επειδή, ρίζα όλων των κακών είναι η φιλαργυρία· την οποία μερικοί, καθώς την
ορέχτηκαν, αποπλανήθηκαν από την πίστη και πέρασαν τον εαυτό τους μέσα από
πολλές οδύνες.
11.
Εσύ, όμως, ω άνθρωπε του Θεού, αυτά απόφευγέ τα· και επιδίωκε δικαιοσύνη,
ευσέβεια, πίστη, αγάπη, υπομονή, πραότητα.
12.
Αγωνίζου τον καλό αγώνα τής πίστης, κράτα την αιώνια ζωή, στην οποία και
προσκλήθηκες, και ομολόγησες την καλή μαρτυρία, μπροστά σε πολλούς μάρτυρες.
13.
Παραγγέλλω σε σένα μπροστά στον Θεό, ο οποίος ζωοποιεί τα πάντα, και στον Ιησού
Χριστό, που έδωσε μαρτυρία τής καλής ομολογίας μπροστά στον Πόντιο Πιλάτο,
14.
φύλαξε την εντολή αμόλυντη, άμεμπτη, μέχρι την επιφάνεια του Κυρίου μας Ιησού
Χριστού·
15.
την οποία θα δείξει σε καθορισμένους καιρούς ο μακάριος και μόνος Δεσπότης, ο
Βασιλιάς αυτών που βασιλεύουν και ο Κύριος αυτών που κυριεύουν,
16.
ο οποίος αυτός μόνος έχει την αθανασία, που κατοικεί σε απρόσιτο φως, τον οποίο
κανένας από τους ανθρώπους δεν είδε ούτε μπορεί να δει· στον οποίο ας είναι
τιμή και αιώνια κυριαρχική εξουσία. Αμήν.
17.
Στους πλουσίους αυτού τού κόσμου να παραγγέλλεις να μη υψηλοφρονούν ούτε να
ελπίζουν στην αβεβαιότητα του πλούτου, αλλά στον ζωντανό Θεό, που μας τα δίνει
όλα, πλούσια, για απόλαυση·
18.
να αγαθοεργούν, να πλουτίζουν σε καλά έργα, να είναι ευμετάδοτοι, κοινωνικοί,
19.
θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν
την αιώνια ζωή.
20.
Ω Τιμόθεε, φύλαξε την παρακαταθήκη, αποστρεφόμενος τις βέβηλες ματαιολογίες,
και τις αντιλογίες τής ψευδώνυμης γνώσης·
21.
την οποία υποσχόμενοι μερικοί, πλανήθηκαν γύρω από την πίστη. Είθε η χάρη να
είναι μαζί σου. Αμήν.
………………
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Β΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 01:
Τιμόθεος Β' 1:
1.
Ο ΠΑΥΛΟΣ, απόστολος του Ιησού Χριστού με το θέλημα του Θεού, σύμφωνα με την
υπόσχεση της ζωής, που υπάρχει στον Ιησού Χριστό,
2.
προς τον Τιμόθεο, το αγαπητό μου παιδί, είθε να είναι χάρη, έλεος, ειρήνη από
τον Πατέρα μας Θεό, και τον Ιησού Χριστό τον Κύριό μας.
3.
Ευχαριστώ τον Θεό, τον οποίο λατρεύω από προγόνων με καθαρή συνείδηση, ότι
αδιάκοπα σε θυμάμαι στις δεήσεις μου νύχτα και ημέρα,
4.
επιποθώντας να σε δω, καθώς θυμάμαι τα δάκρυά σου, για να γεμίσω από χαρά·
5.
ανακαλώντας στη μνήμη μου την ανυπόκριτη πίστη, που είναι μέσα σου, η οποία
πρώτα κατοίκησε στη γιαγιά σου Λωίδα, και στη μητέρα σου Ευνίκη· είμαι δε
πεπεισμένος ότι και μέσα σε σένα.
6.
Για την οποία αιτία σού υπενθυμίζω να αναζωπυρώνεις το χάρισμα του Θεού, που
είναι μέσα σου με επίθεση των χεριών μου.
7.
Επειδή, ο Θεός δεν μας έδωσε πνεύμα δειλίας, αλλά δύναμης και αγάπης και
σωφρονισμού.
8.
Μη ντραπείς, λοιπόν, για τη μαρτυρία τού Κυρίου μας ούτε για μένα τον φυλακισμένο
για χάρη του· αλλά, συγκακοπάθησε μαζί με το ευαγγέλιο, με τη δύναμη του Θεού·
9.
ο οποίος μάς έσωσε, και μας κάλεσε με άγια κλήση, όχι σύμφωνα με τα έργα μας,
αλλά σύμφωνα με τη δική του πρόθεση και χάρη, που δόθηκε σε μας εν Χριστώ Ιησού
προαιώνια,
10.
φανερώθηκε όμως τώρα διαμέσου τής επιφάνειας του Σωτήρα μας Ιησού Χριστού, ο
οποίος, αφενός μεν κατήργησε τον θάνατο, αφετέρου δε έφερε σε φως τη ζωή και
την αφθαρσία διαμέσου τού ευαγγελίου.
11.
Στο οποίο εγώ τάχθηκα κήρυκας και απόστολος και δάσκαλος των εθνών·
12.
για την οποία αιτία και πάσχω αυτά· όμως, δεν ντρέπομαι· επειδή, ξέρω σε ποιον
πίστεψα, και είμαι πεπεισμένος ότι είναι δυνατός να φυλάξει την παρακαταθήκη
μου μέχρι εκείνη την ημέρα.
13.
Κράτα το υπόδειγμα των υγιαινόντων λόγων, που άκουσες από μένα, με πίστη και
αγάπη που υπάρχει στον Ιησού Χριστό.
14.
Φύλαξε την καλή παρακαταθήκη διαμέσου τού Πνεύματος του Αγίου, που κατοικεί
μέσα μας.
15.
Το ξέρεις, ότι με αποστράφηκαν όλοι αυτοί που είναι στην Ασία, από τους οποίους
είναι ο Φύγελλος και ο Ερμογένης.
16.
Είθε ο Κύριος να δώσει έλεος στην οικογένεια του Ονησιφόρου· επειδή, πολλές
φορές με παρηγόρησε, και δεν ντράπηκε την αλυσίδα μου,
17.
αλλά όταν ήρθε στη Ρώμη, με ζήτησε με πολύ ενδιαφέρον, και με βρήκε.
18.
Είθε ο Κύριος να του δώσει να βρει έλεος από τον Κύριο κατά την ημέρα εκείνη.
Και όσες διακονίες έκανε στην Έφεσο, εσύ ξέρεις καλύτερα.
…………….
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Β΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 02:
Τιμόθεος Β' 2:
1.
ΕΣΥ, λοιπόν, παιδί μου, να ενδυναμώνεσαι διαμέσου τής χάρης που υπάρχει στον
Ιησού Χριστό·
2.
και όσα άκουσες από μένα διαμέσου πολλών μαρτύρων, αυτά παράδωσέ τα σε πιστούς
ανθρώπους, που θα είναι ικανοί και άλλους να διδάξουν.
3.
Εσύ, λοιπόν, κακοπάθησε ως καλός στρατιώτης τού Ιησού Χριστού,
4.
Κανένας στρατευόμενος δεν εμπλέκεται στις βιοτικές υποθέσεις, για να αρέσει σ'
αυτόν που τον στρατολόγησε.
5.
Αν, μάλιστα, και αγωνίζεται κάποιος, δεν στεφανώνεται, αν δεν αγωνιστεί νόμιμα.
6.
Ο γεωργός που κοπιάζει πρέπει πρώτος να μετέχει στους καρπούς.
7.
Να εννοείς αυτά που λέω· και είθε ο Κύριος να σου δώσει σύνεση σε όλα·
8.
να θυμάσαι τον Ιησού Χριστό από το σπέρμα τού Δαβίδ, που αναστήθηκε από τους
νεκρούς, σύμφωνα με το ευαγγέλιό μου·
9.
για το οποίο κακοπαθώ μέχρι δεσμών, σαν κακούργος· αλλά, ο λόγος τού Θεού δεν
δεσμεύεται.
10.
Γι' αυτό, τα υπομένω όλα για τους εκλεκτούς, για να απολαύσουν κι αυτοί τη
σωτηρία που είναι στον Ιησού Χριστό μαζί με αιώνια δόξα.
11.
Πιστός είναι ο λόγος· επειδή, αν πεθάναμε μαζί του, θα ζήσουμε και μαζί του·
12.
αν υπομένουμε, θα βασιλεύσουμε και μαζί του· αν τον αρνούμαστε, κι εκείνος θα
μας αρνηθεί·
13.
αν απιστούμε, εκείνος μένει πιστός· να αρνηθεί τον εαυτό του δεν μπορεί.
14.
Αυτά να τα υπενθυμίζεις, διαμαρτυρόμενος μπροστά στον Κύριο, να μη λογομαχούν,
το οποίο δεν είναι χρήσιμο σε τίποτε, αλλά φέρνει καταστροφή σ' αυτούς που
ακούν.
15.
Φρόντισε με επιμέλεια να παραστήσεις τον εαυτό σου δόκιμον στον Θεό, ως εργάτη
που δεν έχει το παραμικρό να ντρέπεται, ο οποίος ορθοτομεί τον λόγο τής
αλήθειας.
16.
Τις δε βέβηλες ματαιοφωνίες απόφευγέ τες· επειδή, θα προχωρήσουν σε περισσότερη
ασέβεια·
17.
και ο λόγος τους θα κατατρώει σαν γάγγραινα· από τους οποίους είναι ο Υμέναιος
και ο Φιλητός,
18.
οι οποίοι αποπλανήθηκαν από την αλήθεια, λέγοντας ότι η ανάσταση έχει ήδη
γίνει· και ανατρέπουν την πίστη μερικών.
19.
Όμως, το στερεό θεμέλιο του Θεού μένει, έχοντας τούτη τη σφραγίδα: Ο Κύριος
γνωρίζει αυτούς που είναι δικοί του· και: Ας απομακρυνθεί από την αδικία
καθένας που ονομάζει το όνομα του Χριστού.
20.
Μάλιστα, μέσα σ' ένα μεγάλο σπίτι δεν υπάρχουν μονάχα σκεύη χρυσά και ασημένια,
αλλά και ξύλινα και πήλινα· και άλλα μεν για χρήση τιμητική, άλλα όμως για
χρήση όχι τιμητική.
21.
Αν, λοιπόν, κάποιος καθαρίσει τον εαυτό του απ' αυτά, θα είναι σκεύος για
τιμητική χρήση, αγιασμένο, και εύχρηστο στον οικοδεσπότη, ετοιμασμένο για κάθε
αγαθό έργο.
22.
Τις δε νεωτεριστικές επιθυμίες απόφευγε τες· και επιδίωκε τη δικαιοσύνη, την
πίστη, την αγάπη, την ειρήνη μαζί μ' εκείνους που επικαλούνται τον Κύριο από
καθαρή καρδιά.
23.
Ενώ, τις μωρές και απαίδευτες φιλονικίες απόφευγέ τες, ξέροντας ότι γεννούν
μάχες.
24.
Ο δούλος τού Κυρίου, όμως, δεν πρέπει να μάχεται, αλλά να είναι πράος προς
όλους, διδακτικός, ανεξίκακος,
25.
διδάσκοντας με πραότητα αυτούς που αντιφρονούν· μήπως και ο Θεός δώσει σ'
αυτούς μετάνοια, ώστε να γνωρίσουν την αλήθεια,
26.
και να συνέλθουν από την παγίδα τού διαβόλου, από τον οποίο είναι παγιδευμένοι
στο θέλημα εκείνου.
………………….
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Β΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 03:
Τιμόθεος Β' 3:
1.
ΓΝΩΡΙΖΕ, μάλιστα, τούτο, ότι στις έσχατες ημέρες θάρθουν κακοί καιροί·
2.
επειδή, οι άνθρωποι θα είναι φίλαυτοι, φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι,
βλάσφημοι, απειθείς στους γονείς, αχάριστοι, ανόσιοι,
3.
άσπλαχνοι, ασυμφιλίωτοι, συκοφάντες, ακρατείς, άγριοι, αφιλάγαθοι,
4.
προδότες, προπετείς, τυφλωμένοι από εγωισμό, περισσότερο φιλήδονοι παρά
φιλόθεοι,
5.
ενώ μεν έχουν μορφή ευσέβειας, όμως έχουν αρνηθεί τη δύναμή της· κι αυτούς,
απόφευγέ τους.
6.
Επειδή, απ' αυτούς είναι εκείνοι που μπαίνουν μέσα στα σπίτια, και
αιχμαλωτίζουν τα γυναικάρια, που είναι φορτωμένα με αμαρτίες, καθώς σέρνονται
από διάφορες επιθυμίες,
7.
τα οποία πάντα μαθαίνουν, και ποτέ δεν μπορούν νάρθουν στη γνώση τής αλήθειας.
8.
Με τον ίδιο τρόπο που ο Ιαννής και ο Ιαμβρής αντιστάθηκαν στον Μωυσή, έτσι κι
αυτοί αντιστέκονται στην αλήθεια, άνθρωποι διεφθαρμένοι στον νου, αδόκιμοι στην
πίστη.
9.
Αλλά, δεν θα προκόψουν περισσότερο· επειδή, η ανοησία τους θα γίνει καταφάνερη
σε όλους, όπως έγινε και η ανοησία εκείνων.
10.
Εσύ, όμως, παρακολούθησες τη διδασκαλία μου, τη διαγωγή, την πρόθεση, την
πίστη, τη μακροθυμία, την αγάπη, την υπομονή,
11.
τους διωγμούς, τα παθήματα, που μου συνέβησαν στην Αντιόχεια, στο Ικόνιο, στα
Λύστρα, ποιους διωγμούς υπέφερα· και απ' όλα ο Κύριος με ελευθέρωσε.
12.
Και, μάλιστα, όλοι όσοι θέλουν να ζουν με τρόπο ευσεβή εν Χριστώ Ιησού, θα
διωχθούν.
13.
Πονηροί άνθρωποι, όμως, και γόητες θα προκόψουν προς το χειρότερο, πλανώντας
και πλανώμενοι.
14.
Αλλά, εσύ να μένεις σ' εκείνα που έμαθες και πιστώθηκες, ξέροντας από ποιον τα
έμαθες·
15.
και ότι, από βρέφος γνωρίζεις τα ιερά γράμματα, που μπορούν να σε σοφίσουν σε
σωτηρία διαμέσου τής πίστης εν Χριστώ Ιησού.
16.
Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για
επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη·
17.
για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε έργο αγαθό.
……………….
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Β΄ ΠΡΟΣ
ΤΙΜΟΘΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 04:
Τιμόθεος Β' 4:
1.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΛΩ, λοιπόν, εγώ επίσημα σε σένα μπροστά στον Θεό, και στον Κύριο Ιησού
Χριστό, ο οποίος πρόκειται να κρίνει ζωντανούς και νεκρούς, κατά την επιφάνειά
του και τη βασιλεία του·
2.
κήρυξε τον λόγο· επίμενε έγκαιρα, άκαιρα· έλεγξε, επίπληξε, πρότρεψε με κάθε
μακροθυμία και διδασκαλία.
3.
Επειδή, θάρθει καιρός, όταν δεν θα υποφέρουν την υγιαίνουσα διδασκαλία· αλλά,
θα συγκεντρώσουν στον εαυτό τους έναν σωρό δασκάλους, σύμφωνα με τις δικές τους
επιθυμίες, για να γαργαλίζονται στην ακοή·
4.
και από μεν την αλήθεια θα αποστρέψουν την ακοή τους, προς δε τους μύθους θα
εκτραπούν.
5.
Εσύ, όμως, αγρύπνα σε όλα, κακοπάθησε, εργάσου έργο ευαγγελιστή, τη διακονία
σου κάνε πλήρη.
6.
Επειδή, εγώ γίνομαι ήδη σπονδή, και ο καιρός τής αναχώρησής μου έφτασε.
7.
Τον αγώνα τον καλό αγωνίστηκα, τον δρόμο τελείωσα, την πίστη διατήρησα·
8.
τώρα, πλέον, μου απομένει το στεφάνι τής δικαιοσύνης, το οποίο ο Κύριος θα μου
αποδώσει κατά την ημέρα εκείνη, ο δίκαιος κριτής· και όχι μονάχα σε μένα, αλλά
και σε όλους όσους επιποθούν την επιφάνειά του.
9.
Φρόντισε νάρθεις σε μένα γρήγορα.
10.
Επειδή, ο Δημάς με εγκατέλειψε, επειδή αγάπησε τον παρόντα κόσμο, και έφυγε για
τη Θεσσαλονίκη· ο Κρήσκης στη Γαλατία, ο Τίτος στη Δαλματία·
11.
ο Λουκάς είναι ο μόνος μαζί μου. Αφού παραλάβεις τον Μάρκο, φέρ' τον μαζί σου·
επειδή, μου είναι χρήσιμος στη διακονία.
12.
Τον δε Τυχικό τον έστειλα στην Έφεσο.
13.
Καθώς θάρχεσαι, φέρε το χοντρό επανωφόρι, που άφησα στον Κάρπο, στην Τρωάδα,
και τα βιβλία, μάλιστα τις μεμβράνες.
14.
Ο Αλέξανδρος, ο χαλκουργός, πολλά κακά μου έκανε· ο Κύριος να του ανταποδώσει
σύμφωνα με τα έργα του·
15.
από τον οποίο να φυλάγεσαι κι εσύ· επειδή, πολύ αντιστέκεται στα λόγια μας.
16.
Κατά την πρώτη μου απολογία δεν μου παραστάθηκε κανένας, αλλά όλοι με
εγκατέλειψαν· (είθε να μη τους λογαριαστεί)·
17.
όμως, μου παραστάθηκε ο Κύριος, και με ενδυνάμωσε, για να διακηρυχθεί διαμέσου
εμού πλήρως το κήρυγμα, και όλα τα έθνη να ακούσουν· και ελευθερώθηκα από το
στόμα τού λιονταριού.
18.
Και ο Κύριος θα με ελευθερώσει από κάθε πονηρό έργο, και θα με διασώσει για την
επουράνια βασιλεία του· στον οποίο ας είναι δόξα στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.
19.
Χαιρέτησε την Πρίσκα και τον Ακύλα, και την οικογένεια του Ονησιφόρου.
20.
Ο Έραστος έμεινε στην Κόρινθο· τον δε Τρόφιμο τον άφησα ασθενή στη Μίλητο.
21.
Φρόντισε νάρθεις πριν από τον χειμώνα. Σε χαιρετάει ο Εύβουλος, και ο Πούδης,
και ο Λίνος, και η Κλαυδία, και όλοι οι αδελφοί.
22.
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός να είναι μαζί με το πνεύμα σου. Η χάρη να είναι μαζί
σας. Αμήν.
………………
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΙΤΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 03:
Τίτος 3:
1. ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕ σ' αυτούς να
υποτάσσονται στις αρχές και στις εξουσίες, να πειθαρχούν, να είναι έτοιμοι σε
κάθε αγαθό έργο,
2.
να μη βλασφημούν κανέναν, να είναι άμαχοι, συμβιβαστικοί, να δείχνουν κάθε
πραότητα σε όλους τούς ανθρώπους.
3.
Επειδή, ήμασταν κάποτε κι εμείς ανόητοι, απειθείς, πλανώμενοι, καθώς ήμασταν
δούλοι σε διάφορες επιθυμίες και ηδονές, ζώντας μέσα σε κακία και φθόνο, μισητοί
και μισώντας ο ένας τον άλλον.
4.
Όταν, όμως, φανερώθηκε η αγαθότητα και η φιλανθρωπία τού Σωτήρα μας Θεού,
5.
όχι από έργα δικαιοσύνης, που εμείς πράξαμε, αλλά σύμφωνα με το έλεός του μας
έσωσε, διαμέσου λουτρού παλιγγενεσίας και ανακαίνισης του Αγίου Πνεύματος,
6.
το οποίο ξέχυσε επάνω μας πλούσια, διαμέσου τού Ιησού Χριστού τού Σωτήρα μας·
7.
ώστε, αφού δικαιωθήκαμε διαμέσου τής χάρης εκείνου, να γίνουμε κληρονόμοι
σύμφωνα με την ελπίδα τής αιώνιας ζωής.
8.
Πιστός είναι ο λόγος· και θέλω αυτά να τα διαβεβαιώνεις, ώστε αυτοί που
πίστεψαν να φροντίζουν να προΐστανται σε καλά έργα. Αυτά είναι τα καλά και
ωφέλιμα στους ανθρώπους.
9.
Όμως, μωρές συζητήσεις, και γενεαλογίες, και φιλονικίες, και μάχες νομικές,
απόφευγέ τες· επειδή, είναι ανωφελείς και μάταιες.
10.
Άνθρωπον αιρετικό, ύστερα από μια πρώτη και δεύτερη νουθεσία, άφησέ τον
11.
ξέροντας ότι ο άνθρωπος αυτού του είδους έχει διαστραφεί, και αμαρτάνει, καθώς
είναι αυτοκατάκριτος.
12.
ΟΤΑΝ στείλω σε σένα τον Αρτεμά ή τον Τυχικό, φρόντισε νάρθεις σε μένα στη
Νικόπολη· επειδή, εκεί αποφάσισα να παραχειμάσω.
13.
Τον νομικό Ζηνά και τον Απολλώ πρόπεμψέ τους με επιμέλεια, για να μη τους
λείπει τίποτε.
14.
Ας μαθαίνουν, μάλιστα, και οι δικοί μας να προΐστανται σε καλά έργα στις
ουσιαστικές ανάγκες, για να μη είναι άκαρποι.
15.
Σε χαιρετούν όλοι αυτοί που είναι μαζί μου· χαιρέτησε αυτούς που μας αγαπούν
μέσα στην πίστη. Η χάρη είθε να είναι μαζί με όλους σας. Αμήν.
………………..
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ
ΦΙΛΗΜΟΝΑ-ΚΕΦΑΛΑΙΟ – 01:
Φιλήμονα 1:
1.
ΠΑΥΛΟΣ, δέσμιος του Ιησού Χριστού, και ο αδελφός Τιμόθεος, προς τον Φιλήμονα,
τον αγαπητό και συνεργάτη μας,
2.
και την αγαπητή Απφία, και τον Άρχιππο, τον συστρατιώτη μας, και την κατ' οίκο
σου εκκλησία·
3.
είθε να είναι χάρη σε σας και ειρήνη από τον Πατέρα μας Θεό, και τον Κύριο
Ιησού Χριστό.
4.
Ευχαριστώ τον Θεό μου, και σε αναφέρω πάντοτε στις προσευχές μου,
5.
ακούγοντας για την αγάπη σου και την πίστη, που έχεις προς τον Κύριο Ιησού, και
σε όλους τούς αγίους·
6.
για να γίνει η κοινωνία τής πίστης σου ενεργός με τη φανέρωση κάθε καλού, που
υπάρχει ανάμεσά σας, σε σχέση με τον Ιησού Χριστό.
7.
Επειδή, έχουμε πολλή χαρά και παρηγορία για την αγάπη σου, για τον λόγο ότι τα
σπλάχνα των αγίων αναπαύθηκαν εξαιτίας σου, αδελφέ.
8.
Γι' αυτό, αν και εν Χριστώ έχω πολλήν παρρησία να σου επιτάσσω αυτό που πρέπει,
9.
όμως, περισσότερο εξαιτίας τής αγάπης, σε παρακαλώ, τέτοιος που είμαι, ο
γέροντας Παύλος, τώρα μάλιστα και φυλακισμένος εξαιτίας τού Ιησού Χριστού.
10.
Σε παρακαλώ χάρη τού παιδιού μου, που το γέννησα μέσα στα δεσμά μου, χάρη τού
Ονήσιμου·
11.
που κάποτε ήταν σε σένα άχρηστος, τώρα όμως σε σένα και σε μένα χρήσιμος, τον
οποίο στέλνω πίσω.
12.
Κι εσύ, αυτόν, δηλαδή, τα σπλάχνα μου, δέξου τον.
13.
Τον οποίο εγώ ήθελα να τον κρατώ κοντά μου, για να με υπηρετεί αντί για σένα
στα δεσμά τού ευαγγελίου·
14.
χωρίς, όμως, τη γνώμη σου δεν θέλησα να κάνω τίποτε, για να μη είναι το αγαθό
σου σαν εξ ανάγκης, αλλά εθελούσια.
15.
Επειδή, ίσως γι' αυτό τον αποχωρίστηκες για λίγο, για να τον απολαμβάνεις για
πάντα·
16.
όχι πλέον ως δούλον, αλλά περισσότερο από δούλον, αδελφόν αγαπητό, μάλιστα σε
μένα, πόσο δε μάλλον σε σένα, και κατά σάρκα και εν Κυρίω.
17.
Αν, λοιπόν, με έχεις κοινωνόν, δέξου τον σαν εμένα.
18.
Και αν σε αδίκησε σε κάτι ή χρωστάει, λογάριαζέ το σε μένα.
19.
Εγώ ο Παύλος το έγραψα με το χέρι μου, εγώ θα το πληρώσω, για να μη σου λέω ότι
και τον εαυτό σου χρωστάς ακόμα σε μένα.
20.
Ναι, αδελφέ, είθε να λάβω εγώ αυτή τη χάρη από σένα εν Κυρίω· ανάπαυσέ μου τα
σπλάχνα εν Κυρίω.
21.
Έχοντας πεποίθηση στην υπακοή σου, έγραψα σε σένα, ξέροντας ότι και περισσότερο
θα κάνεις από ό,τι λέω.
22.
Ταυτόχρονα, μάλιστα, ετοίμαζέ μου και κατάλυμα· επειδή, ελπίζω ότι διαμέσου των
προσευχών σας θα σας χαριστώ.
23.
Σε χαιρετούν ο Επαφράς, ο συναιχμάλωτός μου εν Χριστώ Ιησού,
24.
ο Μάρκος, ο Αρίσταρχος, ο Δημάς, ο Λουκάς, οι συνεργάτες μου.
25.
Η χάρη τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού είθε να είναι μαζί με το πνεύμα σας. Αμήν.
……………
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου